Monday, September 29, 2008

Relvaladu....

Millest koosnes ja koosneb HND saund?
Kraami on käest niipalju läbi käinud.....aga üritan meenutada.
Minu kasutasin erinevaid basse millest üks oli 5 keelne Spector ( häälestatud CCBCF# ) ja krt ma tõesti ei suuda enam meenutada mis 4keelne enamjaolt oli, võis olla ´79 Precision ( CBCF# ). Pillist jooksis 4 rida pulti.
1. kliin
2. Sansamp
3. Ampeg SVT lahti keeratult SM57
3. Ampeg SVT lahti keeratult Beta52 ( kui mu mälu ei peta )
Kid kasutas enamjaolt Hamer V-d ja Gibsoneid läbi Mesa pea ja erinevate kappide.
Osades lugudes on Ibanez Muschoki signature bariton kah kuulda.
Trummid on Rockhouse-i Yamaha Recording Custom vist ning plaadid erinevad Zildjan, Sabian etc.
Oleks pidanud vist üles kirjutama kui plaadi tegu käsil oli :-)

Praeguseks oleme liikunud veits "kaasaegsemaks".
Kid kasutab Hamer V-d, paari Gibsonit kuid enamjaolt uue plaadi demomine käib juba 100% ESP-idega. Enamus pille on Drop C häälestuses.
Kui Kid eelistab full thickness Eclipse-i siis Madisel lemmikuteks on Laiho ( aga kahe helipeaga ) kalasaba ning õhema kaelaga Eclipse. Kõikidel elektrikatel EMG helipead. Mina olen jäänud praegu pidama Edwardsi ( Duncanitega ) jazzbassi peale, meeldivalt õhuke kael ja suht pommikindel pill tundub olevat. Nende mõne aasta jooksul on meil bändist läbi käinud vist julgelt üle 50 bassi ja kitarri ning praeguste valikuteni oleme jõudnud läbi darwinliku lähenemise.
Võimudest on hetkel kasutusel Marshallid ja Hartked. Peale igasuguste eksootide ning kosmosetehnoloogia oleme ikka miskipärast ringiga algusesse tagasi, kesteab, vb mõne aja pärast alustame seda trippi koos kindral MIDI ja muude sõpradega aga hetkel on asi nii lihtne kui olla saab, mees-pill-juhe-võim.
Proovikanurgas vedeleb ja suur ports efekte mis aga ei leia kunagi kasutust, ma küll üritan koguaeg rääkida et pange ja pange aga siiani null vedu :-)
Kidil on tema ustav Morley wah ja madisel MXR-i booster ning Ernie Balli volpedaal.
Andy on meist kõige stabiilsem vend. HND algusest alates on ta kasutanud PDP trumme ning Paiste taldrikuid. Viimasena vahetas ta trummiraua DW omade vastu ning custom värviga uus trummikomplekt on ka juba teel. Andy lemmikuks on vist tema Sabiani ride, ülejäänud kellad vahetuvad suht tihti kuid enamus on 2002 ja 20th seeriast. Pulkadeks on minuarust klassikaline 5B või siis miskid valged Vaterid, enivei on tal pulgakotis misiganes kaikaid ning saepuru lendab nonstop. Mingi hetk proovitud Aheadid jäidki nurka vedelema. Mulle isiklikult meeldib plastikotsaga pulga saund rohkem kuid Andyt ma selles pole suutnud veel veenda. Lives ja demosi tehes on Andy trummidel küljes ka Ddrum 3. Punaste karpide firma toodang on meie jaoks suht asendamatu kuna tavaliselt pole kunagi nii korralikke trumme või siis aega trummide tuunimiseks et livel hea oleks. Ddrumiga on aga trummisaund oluliselt lihtsam. Livedel kasutame võimalusel alati nii mikrisaundi kui ka trigereid.
Lisaks on meil bändis kuues virtuaalne kodanik kes tuleb Tascami portastuudiost kolme kanali kaupa.
Tahniliselt kõige keerulisem ongi Andy töökoht sest tema peab kogu elektroonikat juhtima ning Andy rack on võtnud karmid mõõtmed. Kastis on Tascam, Ddrum, liinimikser tema kõrva jaoks ning Dbox Ddrumi väljunditele. Puldist saadab Taavi talle tavaliselt summa mikserisse ning tema lisab ise endale vajaminevaid elemente.
100% kõrvamonitoridele üleminekut bändis lähiajal oodata ei ole. Kuna mina olen Madisega samal pool lava siis oma monitori ootan basstrummi ja tomme, Kidi kitarri, Tarvo laulu ja veits backtracke. Edasi on kogu "magic" juba Taavi käes kes puldist õigeid heebleid liigutab.

Proovikasse oleme ehitanud tillukese kodustuudio ning lintame läbi oma livepuldi Nuendosse. Kõrvadesse puhuvad Samson Rubiconid. Trumme võtame üles SE overheadide, dünmikrite ning trigeritega. Kuna hetkel meie überhelikaart on kutu siis läheb kõik puldist stereoträkina läbi Lexiconi helikaardi arvutisse. Kidrad võtame sisse Beta57-ga ning bass otse läbi MXR preambi helikaarti. Pisut nurgeline ja tahumatu lähenemine aga olude sunnil on elu selline.
Linti võttes teeme me alati vähemalt 3 rida põhikitarri ( vasak, keskel, parem ) eraldi mängituna ning lisahääled. Demosi tehes üritame kõik hiljem plaadile tulevad elemendid sisse panna ning seetõttu on ka demodes vahest paarkümmend rida ainult kitarri. Lisasaundid etc üritame ka teha sellised et hiljem stuudios saaks need read otse uude projekti tõsta ja ei peaks neid enem üle käima. Tavaliselt küll kahjuks peab ja seda puhtalt helikvaliteedi pärast, nii häid sämpleid lihtsalt pole käepärast.
Samuti olen ma siiani eemale hoidnud kõigest milles sisaldub MIDI sest mulle meeldib mängivaid inimesi lindata mitte kuubikuid ekraanil liigutada. Samuti võtame stuudiosse parem mõne klaverimängijast sõbra kui et hakkame sämpleriga midagi sarnast ehitama.

Viimasena võtame mütsi maha erinevate Ford Transit busside ning Aiku ees kes on meid siiani ilusti ja turvaliselt kontserditele viinud ning hiljem laibad labidaga autosse visanud :-)

sai vist kõik?

kuninglik tallihoidja TP