Wednesday, December 23, 2009

päev Rock Cafe-s

tassisime, rassisime ja jõime ära kasti Red Bulli

Päeva eesmärk oli leida saundist kitsaskohad ning testida meie mikreid etc livesituatsioonis sest tulevik toob selle, et HND hakkab käima kogu oma backline-iga kontserditel. St kõik mikrid, kaablid, statiivid ja pikendused on omal kaasas.
Miks?
Sest enda kolale saad kindel olla ning on olnud posu halbu kogemusi. Leidub korraldajaid, kellel on sügavalt savi kuidas sina oma live antud saad ning ei ürita isegi nägu teha et tal piinlik on kui kohapeal selgub, et ntx pool PA-d ei tööta ja mikritest on traktorid üle sõitnud.

Panime siis kola püsti ning ladusime trummidele oma olemasolevad ja laenatud mikrid külge ning kiire arvutus näitas et olemasolev kraam on 5+ kuid juurde on vaja umbes 7-8 mikrit et bändil oleks oma sett kõigeks olemas. Mina vaatan muidugi asja selle pilguga et kõik juurde tulev kraam sobiks ka lindistamiseks ning sel põhjusel saavad bäkimikrid olema SM57-med.

Trummikomplekti juures oli meie ainus lahtine ots soolotrumm ning Andy testis oma valiku läbi, leidis sobiva häälestuse ja leidsime kollektiivselt lemmiku. Ülejäänud trummiküsimus oli see et kas meie SE-d sobivad OH-deks või mitte. Sobisid küll.

Kuna suurimaid küsimusi tekitas kidrasaund siis panime 2 setti kõrvuti püsti, üks Marshall ja teine POD. Marshalli ees oli 2 mikrit, 421 ja SM57 ning ühel mikril 20ms delay et "stereot" teha pisut. POD aga nagu ikka läks otse pulti.
Liigutasime mikreid ja ekusime ja panime marshalli otse ja läbi ploki ja proovisime ei vähema kui kuue kitarriga ning tulemus on järgmine.
LAMPVÕIM EI OLE PAREM KUI POD.

Võib vaielda et mõne teise võimu ja kapiga oleks teine tulemus kuid tänase seisuga on täpselt null põhjust, et hakata võimu kaasa vedama. Proovisime mõlemat setti erinevate ESP-ide ja Gibsonitega ja näiteks Marshall tegi kõige paremat häält mitte kalli ESP-iga vaid Gibson LP Specialiga. Samas POD jälle andis parima tulemuse ESP-idega.

Tegelikult me mudisime muidugi ka POD-i, meie siiani kasutusel olnud saundivalik ei olnud 100% parim võimalik....RC saundiproov õpetas paljutki.

Kui trumm ja kitarr olid lahedad siis asusime bassi kallale. Mul oli kaasas 4 pilli ning A/B võrdluste tulemusena jõudsime järeldusele et meie valitud kitarrisaundi puhul on bass liiga palju kitarri moodi ning kokkuvõttes kaotavad mõlemad.
Panin kaela aktiivpeadega 5keelse ning tõmbasime draivi 10% peale ja juba hakkas looma. Terava kitarri ja väga madala bassi vahelt tuli välja solnik ning laulusõnad hakkasid RC-s arusaadavaks muutuma.
Elik kaotajaks pooleks jäi jälle bassimees ning Edwards on müügis ning otsin aktiivselt aktiivset ( hehe, sõnademäng ) viiekeelset pilli. Aga miks viiekeelset? võiks ju niisama aktiivse 4 keelse võtta? või veel lihtsam, panna pillile aktiivpead? Jajah, võiks küll kui ei oleks veel üht plaani mis praegu jääb saladuseks :-)