Tuesday, December 9, 2008

stuudioraport7

Madise saund.
Madis mängis esimese ringi kidrasi dropC häälestuses ning põhiliselt ESP SV kalasabaga ning ECLIPSE-I CTM PL-iga. Paaris kohas oli ka ECLIPSE-I CTM FT. Marshallist keerasime välja suht kurja saundi ning panime boosteriks veel MXR ZW overdrive mis oli suht tagasihoidlikus setingus aga keeras EMG-dest tulevat vinti veel veits peale. Teiseks võimuks oli Laney LC30 kui ma ei eksi ning see oli üles võetud ainult suure kondiga ca 30cm kauguselt. Ahjaa, enne unustasin vist lisada et tegelikult oli ka kuues rida kitarri lindis kuna üks sdc oli suunatud madise medikale. Marshall oli eraldi kapis sest sinna signaalile Madis ruumi juurde ei tahtnud. Pilt basskitarri keelest ei ole näitlemine vaid ühes loos on väga palju bende. Keeled on mul aga 50-128 hetkel niiet kujutage ise ette mis mu sõrmed nädala lõpuks teha tahtsid.

stuudioraport6

väike väsimus hakkab sisse pugema ning keeled tunduvad kaela peal koguaeg aina kõrgemaks minevat.........oot oot, tegemist ei olnud seekord paranoiaga vaid temperatuuri vahetusest ja teistest keeltest aegajalt liikuski kael. Pildil puudub pillil pickguard just seetõttu et konkreetsel isendil käib kaelavarda reguleerimine kere poolt ning tegelikult tuleks kael küljest ära keerata selle protseduuri teostamiseks aga mina võtsin hellitamata kruvikeeraja ja tegin seda mis vaja ilma liigse lobata. Peaasi et asi toimib, ilus väljanägemine on kuskil kaugel kaugel nimekirja lõpus. Minu pillil olid seekord DeanMarkley keeled peal mis on mõnes mõttes naljakad. Esiteks nad surevad peale teist päeva ning teiseks avastasin huvitava tootevea. Vb on see lihtsalt juhus aga D keel lahtiselt tõmmates "ujub". kuna kahel pillil DM keeltega oli sama jama siis julgen oletada et minu partii lihtsalt oli sitt aga kujuta ette kui haige see on. Käik algab lahtise keelega ja sa kuuled klapist kuidas see on häälest ära........kuidas krt saab olla basskitarril üksik noot iseenda suhtes häälest ära?
Aga noh, proovisime teisi pille ja lõpuks leidsin et kui ma tõmban õrnalt ja olen hästi vaikselt siis on probleem suht hoomamatu.
Ma ju laenasin kokku erinevaid huvitavaid pille ja oli alguses kohe kindel plaan et ma mängin erinevad lood erineva saundiga ning keegi kuskil kuklas rääkis nonstop et "aktiivhelipead, aktiivhelipead" aga stuudios lükates oma pilli Manley DIboxi ei tundunud see teooria enam üldse tõene. Ma mängisin enda jaoks paralleelselt kahe asjaga. DI rida jooksis arvutisse ja mu MXR oli monitooringu jaoks teises kanalis lihtsalt kaasa jooksmas. Ma tahtsin et võrdlusmomendiks oleks mu livesaund ka olemas, harjumuse asi lihtsalt, mul oli mõnusam mängida kui klapis kärises ka midagi.

stuudioraport5

reede jatkus samas vaimus......kitarrid ja bass.
Hommikul kodust sõites oli mul miski kindel mõte mida ma pidin kirjutama aga nüüd on meelest läinud.......
Võtan veits tempot maha ja räägin stuudiotegemistest üldisemas laadis.
Plaan oli teha 12h päevas tööd mis reaalselt nägi välja nii et me "üritasime" olla kell 10.00 stuudios ja teha kuni 22.00. Reaalsus aga näitas seda et peale üheksat ei olnud meist keegi enam võimeline oma asju kvaliteetselt tegema. Mingist hetkest olid näiteks minu jaoks ka kõige elementaarsemad asjad teostamatud. Käed ja eelkõige aju väsib ning seda ülivajalikku teravust enam ei kanguta välja ei redbulli ega kohviga. Õhtul võimatu lugu tuli tavaliselt järgmine hommik esimese võttega 2 korda parem kui õhtune pikk ja piinarikas punnitamine.
Samuti ei ole võimalik mehel puldis kuulata 12h monitoridest tulevat müra ning säilitada adekvaatsust ja kriitikameelt. Mõni hilisõhtune "superidee" võib hommikul selge peaga kõlada hullemini kui Maie Parriku laulmine. Ning selge pea all ei mõtle ma toredaid jooke etc vaid lihtsalt füüsiline ja vaimne väsimus võtab koore.
Lõunat süües avastasime uusi ja põnevaid söögikohti ning loomulikult jahusime terve selle aja plaanidest ja soovidest........üks parimaid asju konkreetse stuudio juures on see et ma vist kordagi ei kuulnud väljendit "ei saa". Tihtipeale oli pakkuda lihtsalt alternatiivne ja veel parem variant mille peale ise ei tulnudki.
Nõmme teel on mingi sašlõkikoht mille nime ma ei suuda meenutada...otsige üles, see on Staabi konkurendi kõrval, mul lähevad praegu sellele mõtlemisest ka süljenäärmed tööle.

esimesed vigadeparandused

Andy ütles et solnikul oli Powerstroke 3 coated ja tommidel Renaissance™ Emperor® nahad.

stuudioraport4

Noniih, andy on sisse mänginud trummid ning aeg on kidrakola üles panna. Otsustasime teha asju järjekorras ning alustasime esimese baassaundiga mis läbib kõiki lugusi.
Madis alustas dropC häälestuses ESP-idega mis jooksid läbi Marshall JCM800 Jubilee halfstacki ning läbi Laney LC30 kombo.
Korraga jooksis arvutisse 5 kanalit
1 DI
2 dünaamiline marshallist
3 konde marshallist
4 konde laneyst
5 ruumimikker

Samuti jooksis DIga masinasse bass ning ma mängisin Madisega kaasa.
Võtsin kaasa stuudiosse küll erinevaid pille ja muidu mänguasju aga kui päev õhtusse sai oli ikka kõikidel träkkidel Edwardsi jazzbass. Kõlab ebaloogiliselt ja ma siiralt ootasin et kõik teised 2-3korda kallimad pillid on niikuinii paremad aga võta näpust. Selle jaoks mida mina teen on oldschool ikkagi parim. Ma saan küll aegajalt selle kaela kahekorra üles puua aga tulemused räägivad enda eest. Kruvikas oli koguaeg käepärast sest pidin loost loosse keeltekõrgust regullima. Raiumise ajal kõrgemad keeled pidin paari partii jaoks madalamaks laskma muidu ei saanud hakkama.

stuudioraport3

Rong liigub samas tempos. Mina harjutan aegajalt diivanil lugusi ning Andy lindistab trumme. Mina ja Madis oleme rohkem kontrollorgan kui midagi muud. Siin seal mõned ettepanekud ja näpunäited aga ei muud midagi, ootame oma aega.
RedBullist on saanud meie ustav sõber ja kaaslane.

Ahjaa, unustasin enne.......
Esimese päeva lõppu tähistasime Andy juures sushiga. Madis võib vabalt avada isikliku sushirestorani, see oli megahea.

stuudioraport 2

Mis konkreetse stuudio eriliseks tänapäeval teeb on see et protsessing käib analoogis ja arvuti on enamjaolt lihtsalt salvestusvahend. Ei jõua ära oodata kuidas valmis asi kõlama hakkab. Juba need baassaundid on julgelt parimad mida HND on kaante vahele saanud.
Juuresoleval pildil Anton tööhoos Andyt lindistamas.
Teine päev kulus pelgalt trummidele ning päeva saak oli vist 5 lugu kui mu mälu ei peta. Kuigi meil olid kõik lood enne põhjalikult demotud ning paika pandud jätsime ikkagi endale mõttepause stuudiosse ja genereerisime Ivar Musta kaasabil nii mõnegi huvitava breigi ja lisasime vürtsi sinna kus tundus et seda võiks vaja minna.
Saepurutoodang jõudis uuele tasemele ning Andy suutis oma randme ära taguda ning hetkeks tekkis minu peas küsimus sessiooni jätkumise kohta aga õnneks oli siiski Andyga kõik korras.
Stuudios oli kaasas 3 solnikut kuid kasutasime kahte. Mõlemad kõlasid kõrvaga masendavalt jubedalt kuid lindis jälle superhästi. Järjekordne näide selle kohta et asju tuleb proovida ja proovida ning mitte toimida ainult esmamulje ajel.
Kui ma ei eksi siis nahkadeks pani Andy Remo Emperorid tommidel, basaril Powerstroke 3 ning solnikutel Pinstripe Coated. Pärast parandan kui info sai puudulik.

stuudioraport


Kuna teha oli sitaks ja aega selle tegemiseks mitte niipalju siis ei jõudnud hakata stuudios pilte üles panema. Nüüd siis vigade parandus.
Esmaspäeval sai üles pandud trummid ning tehtud trummisaund kuni see osakond oli valmis lindistama. Võtsime esimeseks pähkliks ühe tuttava loo aga ka selle lintamisele ja sisse elamisele kulus tunde. Andy saepurutehas oli täies hoos ja pilbasteks muutunud pulki jagus igale poole.
Plaadil kõlavad trummid on DW. Ainsa erandina on 18" floor mis on PDP-lt. Plaadid on näha pildil ja on pmst sama mida Andy lives kasutab.
Esimesest päevast midagi põrutavat pole pajatada. Saime vist 3 lugu linti ja päevatöö kohta on see väga hea saavutus arvestades et ajasime taga parimat võimalikku saundi.
Stuudio ise on Green Room ning puldis istuvad kordamööda Ivar ja Anton Must.

yrs TP